Dagens namn: Bruno
arrow Ulrika Stahre om flyktvägar och minoriteter som blir gränslös konst Åtta stora filmdukar, pennor som lämnar linjer på en…
arrow Camilla Hammarström ser en utställning om konstnären som upptäcktes först efter sin död Konstnären ser på betraktaren…
arrow Ulrika Stahre ser konstfulla dammsugare och flytvästar Utställningen Parallella linjer på Marabouparken i Sundbyberg har…
arrow Ulrika Stahre ser en vildvuxen utställning och blir lurad i en fälla Spretigt. Vildvuxet, om man vill.
arrow Camilla Hammarström om ett vitt förgrenat angrepp på kapitalismen Precis som företag använder sig av outsourcing lägger…
arrow Årets vårsalong förlorar kraft i tillfälliga lokaler När det lilla adoptivbarnet Jamie visar sig vara Gud själv, i Karin…
arrow Fredrik Svensk hittar något helt annat än det linjära på Göteborgs konstmuseum Liksom många konstinstitutioner i dag…
arrow Camilla Hammarström om Makode Lindes slapsticknummer När utställningen som inte fick heta Negerkungens återkomst öppnar…
arrow Hajpade gipsskulpturer fyller lokalerna Största hajpen i Hudiksvallsgatans gallerikluster är denna bistra januari utan…
arrow Ulrika Stahre om mötet mellan Klee och Aguéli För ett par år sedan utkom den lilla romanen Århundradets sommar 1913, som…
arrow Fredrik Svensk om Hasselbladspristagaren Wolfgang Tillmans Wolfgang Tillmans tilldelades 2015 års Hasselbladpris, och…
arrow Fredrik Svensk ser banbrytande textilkonst av Hannah Ryggen Moderna museet i Malmö visar just nu förtjänstfullt en stor…
arrow Camilla Hammarström om Lina Selanders kryptiska filmverk Det kan vara svårt att veta hur man ska gripa sig an Lina…
arrow Fredrik Svensk ser religionen ta plats – men efterlyser en djupare förståelse Ju mer vi upptas av det mätbara, desto mer…
arrow Camilla Hammarström om en effektfull konstupplevelse Olafur Eliasson leker med våra sinnesförnimmelser.
arrow Kent Iwemyr hör inte till den svenska samtidskonstens stora namn, men har ändå rott hem en rad separatutställningar hos…
arrow Kollektivet som visar hur det går att göra motstånd Det ryska kollektivet Chto Delat (”Vad behöver göras?
arrow Camilla Hammarström om Hito Steyrl på Tensta konsthall Hito Steyerl gör en form av essäistiska dokumentärer som…
arrow Fredrik Svensk ser en utställning som inte litar på sin innneboende kraft Behållningen med modeutställningen Utopian…
arrow Fredrik Svensk ser en konstutställning om koreografin i våra liv Den amerikanska konsthistorieskrivningens…
arrow Camilla Hammarström ser en övertygande Karin Broos på Waldemarsudde Karin Broos målningar skildrar ofta den närmaste…
arrow Ulrika Stahre om världsskulptören Auguste Rodin Det första vi möter är en övermänskligt stor bronsskulptur, Auguste…
arrow Camilla Hammarström ser Anna Odells projekt fullbordas När Anna Odell iscensatte en psykos på Liljeholmsbron i Stockholm…
arrow Camilla Hammarström ser samtiden möta antiken på Magasin III En hand, ett bröst, en fot, en livmoder, en penis – de…
arrow Den anspråksfulla biennalen flyttar ut på öarna i Svarta havet för att söka havets ursprung Årets biennal i Istanbul är…
arrow Camilla Hammarström om komiska dödssymboler och nattstånden kvinnosyn I Kompositionens filosofi (1846) menar Edgar Allan…
<
1
...
11
12
13
25
>