Dagens namn: Sibylla
arrow Pergament är torkad hud, alltså är kroppen en bok. Och på den skriver makten sina berättelser: om över- och…
arrow Ulrika Stahre ser en temautställning om konstnärskulten på Berlins konstfestival Det är inte en suddig film, bara ganska…
arrow Den tyske fotografen Willy Römers skildring av en gatustrid i Berlins pressdistrikt har fått ikonisk status som…
arrow När jag ser den lite märkliga utställningen Alfadjur, men på annat sätt vacklar jag mellan att läsa verken metafysiskt…
arrow Om det finns något jag verkligen förförs av när jag kommer till Per Kirkebys utställning på Louisiana, så är det den…
arrow Mikael Strömberg samtalar med Lina Selander om blixtar och stygn i foton Hon kallar det sin sakristia, ett avskilt rum…
arrow Sinziana Ravini fröjdas åt Eisensteins uppkäftiga arvtagare Konst som spelar makten i händerna brukar sällan bli…
arrow Camilla Hammarström ser Sigrid Hjertén ta en färgsprakande revansch efter 90 år Bland de många skandinaver som i början…
arrow Frans Josef Petersson ser ett konstdokument Det går en rak linje från Los Angeles 1957–1968, över Sunshine & Noir…
arrow Camilla Hammarström ser en klassisk lek med perspektiv Min farmor avskydde när man plockade blommor åt henne, det var…
arrow Camilla Hammarström ser en imponerande utställning För drygt ett år sedan råkade jag ut för en olycka i en av Kinas…
arrow ULRIKA STAHRE ser en utställning med trumf på hand – och en storslagen satellit Det är slitet, med gulkaklade väggar.
arrow CAMILLA HAMMARSTRÖM ser två utställningar och två olika sätt att curera Under 1980-talet blev den fristående, teoretiskt…
arrow LARS MIKAEL RAATTAMAA ser en bra utställning med dåliga idéer När jag virrat mig fram genom Louisianas virriga gångar…
arrow Alma Löv överraskar - som ett Pettson-land för vuxna Falurött hus med spröjsade fönster och veranda, prunkande…
arrow Camilla Hammarström ser Harriet Backer och Agda Holst skrivas in i konsthistorien På Säfstaholms slott i Vingåker pågår…
arrow PETTER LINDGREN ser queerutställningen på Nationalmuseum square2 Att Gustaf Mauritz Armfelt, Gustaf III:s gunstling, ser ut…
arrow CAMILLA HAMMARSTRÖM ser en fin blandning självporträtt Ansiktet är en igenkänningspunkt, ett sigill för identiteten.
arrow square2Vår betyder elevutställningar och det betyder mycket folk, mycket nervositet och framför allt mycket att ta ställning…
arrow CAMILLA HAMMARSTRÖM går på Kalmars nya konstmuseum Redan för några veckor sedan letade jag med blicken efter det nya…
arrow ULRIKA STAHRE ser en rejäl utställning på Moderna museet Norra Italien: den rika delen.
arrow CAMILLA HAMMARSTRÖM om två konstnärer – och de skapande kriserna Persikor så lena att man vill gråta. Jordiska.
arrow SINZIANA RAVINI om ett upplysningsprojekt Jag har alltid haft svårt för konstnärer som leker journalister, som åker…
arrow CAMILLA HAMMARSTRÖM hittar sällheten bakom myten Ingen konstnär har som Andy Warhol ställt sig så i vägen för sin egen…
arrow Den holländske konstnären Hieronymos Bosch, de detaljerade groteskeriernas mästare, mannen som målade människors…
arrow CAMILLA HAMMARSTRÖM om vårens salonger De senaste årens professionalisering av Liljevalchs vårsalong har gjutit…
<
1
...
26
27
28
35
>