Jättesuccé för taggen!
Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2009-03-16
80 000 av Aftonbladets läsare laddar ner rörliga bilder i mobilen
Läsarna är taggade.
80 000 personer har laddat ner Aftonbladets succésatsning.
– Nyfikenheten på taggarna har överträffat all förväntan, säger chefredaktören Jan Helin.
I början av oktober lanserade Aftonbladet taggen.
Många har förundrats över krumeluren i tidningen – och nu har många läsare upptäckt fördelarna med taggarna.
80 000 läsare har hittills laddat ner taggen till sin mobiltelefon. En liten kod i tidningen som ger rörliga bilder direkt i mobilen.
Du kan få en fortsättning på artikeln du läser genom att till exempel se rörlig bild i mobilen, klipp som är direkt kopplade till innehållet i artikeln.
”Absolut använda”
Köpingsbon Kristoffer Ode, 26, hade aldrig testat funktionen förut. Vi gav honom en lektion.
– Det här ska jag absolut använda! Då kommer jag mest att tagga sport, säger han.
Även Kalmartjejen Zofia Marberg, 25, fick gå i taggskola.
– Otroligt! Det är som att kolla tv-nyheterna, säger hon.
Jan Helin, Aftonbladets chefredaktör, är väldigt nöjd med resultatet.
– Läsarnas nyfikenhet på taggarna har överträffat all förväntan. Det är jättespännande, säger han.