Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Sture

En resa i jordens inre

Uppdaterad 2011-03-08 | Publicerad 2000-02-28

Agharta utspelar sig ovanligt nog varken i rymden, på Nordpolen eller i en annan dimension, utan på ett så påhittigt ställe som i jordens inre.

Du spelar rollen som en gammal avdankad pilot med uppdraget att leta rätt på en aktad professor som försvunnit under en hemlig expedition.

Men innan du hinner nå din destination kraschar ditt flygplan på ett underligt ställe som inte liknar någon plats du sett tidigare. Det kryllar av vildsinta djur som du måste överleva och ta dig förbi. Grundtaktiken är att försöka undvika att bli sedd, men fungerar inte det finns olika knep och vapen som du kan ta till för att komma vidare.

Spelet är kul på så sätt att det skiljer sig lite från mängden. Men det är också allt. I övrigt är Agharta segt och enformigt, och det finns ingen riktig spänning som lockar till engagemang. Tyvärr, för idén är bra

Therese Granlund