Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Bror

Kunderna rasar mot Ticnet

Uppdaterad 2012-12-14 | Publicerad 2012-12-13

Blev utan Springsteen-biljett – trots att de betalat: "Det är pinsamt"

Pengarna drogs men kunderna fick aldrig sina Springsteen-plåtar.

Ticnet kritiseras efter biljettstrul.

– Det är pinsamt när sådant här händer, säger Mattias Hallgrim, marknadschef på Ticnet.

I fredags släpptes biljetterna till Bruce Springsteens två första Sverigespelningar i vår.

Men flera av dem som köpte biljetter till konserterna fick dem aldrig.

Trots att pengarna redan dragits från kontot.

”Ofattbart”

Nu får Ticnet tuff kritik.

– Skäms Ticnet! Att ni har tid och mage att marknadsföra andra evenemang innan ni gjort rätt för er i dom evenemang ni inte ännu löst, är ofattbart! skriver Thomas Byström på företagets Facebook-sida.

Borde kunnat förutsett detta

– Om ni inte agerar kommer jag att polisanmäla er för bedrägeri, fortsätter inlägget.

Thomas Byström, som till vardags är regionschef på Företagarna Västernorrland, tycker att företaget borde ha kunnat förutse ett ökat tryck från kunderna.

Hans dotter köpte biljetter utan att få dem. Hon försökte sedan kontakta Ticnet via mejl men utan att få något svar.

– Det visar på en brist av respekt för kunderna och kundrelationerna, säger Thomas Byström till Nöjesbladet.

”Några har haft problem”

Mattias Hallgrim, marknadschef på Ticnet, berättar att människor hört av sig till företaget via mejl och telefon.

Enligt honom har man haft två typer av problem i samband med biljettsläppet. Förutom att vissa helt blivit utan biljetter har det i en del fall blivit en fördröjning innan kunderna fått dem, något som nu ska vara löst.

– Det är över 30 000 transaktioner som har gått smärtfritt. Men sedan är det några som har haft problem. Det är inte jättemånga men det är många fler än vad vi accepterar, säger Mattias Hallgrim till Nöjesbladet.

Han fortsätter:

– Det är pinsamt när sådant här händer. Vi gör allt vi kan för att lösa det.

Hur ska ni göra det?

– Vi jobbar nu på att lösa så att de ska få biljett till nästa konsert, den som är den 11 maj. Löpande har vi också försökt lösa så att de ska få biljett till den konserten som de försökt köpa till.

Hur ser du på kritiken kring hur ni hanterat situationen?

– Man kan alltid tycka att man kan göra saker snabbare. Men det blir väldigt snabbt en backlogg på de här ärendena. Vi har försökt sätta så mycket resurser vi kan på det. Förhoppningen är att ingen ska behöva vara missnöjd i det långa loppet.