Astrid Lindgrens sagor ska locka kunder

Publicerad 2013-09-19

Canal Digital Sveriges vd John Nordin, till höger, är nöjd med det nya samarbetet med SF.

Konkurrensen om tv-tittarna på nätet blir allt hårdare.

Nu lanserar Canal Digitals streamingtjänst Go ett nytt koncept.

Barnens SF-Favoriter med Astrid Lindgrens alla filmer ska locka nya kunder.

En stor mängd aktörer slåss om kunderna på den svenska streamingmarknaden. Amerikanska Netflix och Viaplay har i dag flest kunder, men många fler uppstickare är på väg uppåt.

Nu lanserar Canal Digital ett nytt koncept i sin streamingtjänst Go, kallat Barnens SF-Favoriter. Här finns för första gången Astrid Lindgrens alla sagor digitaliserade i en streamingtjänst.

– Att genom en digital lösning kunna tillgängliggöra Astrid Lindgrens fantastiska barnkulturskatt känns jättebra på alla sätt och vis. En helt ny generation barn får möjlighet att upptäcka hennes sagor, säger Canal Digital Sveriges vd John Nordin.

Tjänsten är gratis för alla Canal Digitals kunder fram till den 15 oktober. Därefter kostar den 79 kronor i månaden.

Netflix vd Reed Hastings meddelade i en intervju med Ritzau i veckan att de inte har några planer på att utöka sin tjänst med annat än filmer och sport.

 Vi kommer inte börja fokusera på nyheter eller sport, utan i stället hålla fast vid vår kärnverksamhet som är film och tv-serier, sa Hastings.

Aftonbladet Min Ekonomi

Följ ämnen i artikeln