Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Ragnar, Ragna

Ni vill bara tjäna pengar på Natascha

Hur i hela friden kan ni ge en artikel om Natascha följande överskrift: ”Hon lever ett liv i lyx”?

Spelar ni nu på Svenssons avundsjuka?

Läser dagligen tyska och österrikiska tidningar. I tysk och brittisk press skriver man verkligen mycket goja om flickan Natascha. I österrikisk press meddelar man att detta bara är osanna saker som ingen vet var det kommer ifrån! Framför allt försöker man låta henne vara ifred – vilket säkert vore det bästa!

Den här flickans öde är obeskrivligt men ni vill bara tjäna pengar och få så många läsare som möjligt, strunt samma om skiten ni skriver om stämmer eller inte?

Svar: Nataschas öde har berört en hel värld. Hur stod hon ut? Varför rymde hon inte tidigare? Kände föräldrarna kidnapparen? Hur ska hon kunna leva ett normalt liv? Ja, frågorna är säkert oändliga.

Självklart ska Aftonbladet rapportera allt av vikt om den här hemska historien.

Varför bebisar i reklam för bantning?

Läser Aftonbladet och blir först förvånad och sedan förgrymmad över ”jag har kommit till världen”-annonsen. Men vad är det reklam för Att bebisar generellt sett är för tjocka och således borde banta genom att registrera sig på viktklubb.se?

Hur visar elva nyfödda bebisar att viktklubb.se erbjuder en effektiv bantningmetod?

Må reklampengarna, som familjerna förhoppningsvis fått för att ställa upp i denna helt poänglösa reklamkampanj, gå till framtida utbildning av barnen på bilderna. Lite taktkänsla om jag får be.

Svar: Tack för ditt mejl och dina synpunkter. Det denna annons och de övriga annonserna i vår viktklubbskampanj handlar om är livsglädje och att fira att viktnedgången gått bra med viktklubb.se. Fira kan man göra på många olika sätt och som du skriver så firar man ofta födslar och vigslar genom en bild i lokaltidningen. Det var också så vi tänkte när vi tog fram dessa annonser. Anette har aldrig mått bättre och känner sig pånyttfödd efter att ha gått ner i vikt med hjälp av viktklubb.se, det är det budskapet vi vill förmedla.

De bebisar som är med på bilderna har alla föräldrar som tycker att denna annons är humoristisk och bra och de har själva velat ha med sina barn i denna annons.

Sluta skriva om Hilton och Silvstedt

Jag kan inte låta bli att höja på ögonbrynen över din oförmåga att ge läsarna ett ärligt och klargörande svar på den mest förkommande kritiken i din ”Hörru Anders”-kolumn – Aftonbladets skvallersidor.

Det stora antalet mejl i denna fråga tyder ju på att väldigt många läsare skulle uppskatta att ytliga dagsländor som Paris Hilton och Victoria Silvstedt eller vem som är gay och vem som är ihop med vem samt alla wannabees från dokusåpavärlden ersattes av genuint begåvade artister från underhållningsträdets olika grenar. ­Artister med samma livslängd och kvalitet som tidningen i övrigt.

Det om något skulle ge tidningen mer trovärdighet och cred.

Svar: Nöjessidorna har en ganska ung profil. Och de unga är viktiga att fånga bland annat genom nöjesmaterialet. När jag var ung och läste kvällstidningarna var det Elvis Presley och Beatles som dominerade dessa sidor. Och den äldre generationen förfasade sig över att sånt skit fick stå i tidningen. Nu är det Schlager-SM, dokusåpor och ”Idol” som väcker stort intresse hos den unga publiken. Och vi Beatlesanhängare sitter och gnäller över att allt var bättre förr.

Och att kalla detta för skvaller tycker jag visar att du faktiskt inte läser artiklarna.