Hoppa till innehållSportbladet

Dagens namn: Frans, Frank

Nationalsången nu på italienska

Publicerad 2014-01-27

”Den är för dyr för oss”

Zlatan Ibrahimovic får enligt Dagens Industri mellan tio och tolv miljoner kronor för reklamfilmen med Volvo.

Nu är lanseringen utomlands inledd där Italien är bland de första länderna ut.

En version där Zlatan talar italienska.

Allt Zlatan Ibrahimovic gör blir stort. Inte bara i Sverige.

Nu har 32-åringens reklamfilm för Volvo börjat spelas i Italien. Skillnaden mot den svenska versionen är att Zlatan talar italienska.

”Är fruktansvärt stor i Italien”

Enligt Sportbladets Jennifer Wegerup, som sedan ett antal år bevakar Ibrahimovics karriär och italiensk fotboll, så har filmen fått ett bra mottagande i landet.

– Det man ska minnas är att Zlatan är fruktansvärt stor i Italien fortfarande. Han är och förblir ”Ibra”, säger Jennifer Wegerup i Sportbladet Show.

Bilexperten Håkan Matson har, för Dagens Industri, dock rest frågor för hur bra reklamen egentligen är för Volvo.

”Mäktigt att höra”

”Frågan är bara om den säljer bilar och dessutom stärker Volvos varumärke – och inte bara Zlatans (för det gör den helt säkert)”, skriver Matson i en kommentar.

En fråga som blir högaktuell inte minst i Italien.

– Som någon skämtsamt sa: ”Volvo vet vi alla är en bra bil men den är för dyr för oss numera i krisens Italien”. Italienarna är väldigt nöjda med den (reklamen) men det är tuffa tider så vi får se hur många bilar man säljer. Men som någon sa så är det mäktigt att höra Zlatan sjunga, eller vad man ska säga, nationalsången på italienska.

Följ ämnen i artikeln