Aftonbladet Årets dagstidning - digitala medier

Uppdaterad 2012-10-12 | Publicerad 2012-10-11

Du läser just nu Sveriges bästa dagstidning på nätet.

Aftonbladet vann i kväll Årets dagstidning digitala medier.

– Äntligen. Det här är jäkligt kul och vi är väldigt glada, säger Jan Helin.

Aftonbladet vann i kväll pris för Årets dagstidning digitala medier. Juryn motiverar valet med att "vinnaren är en förebild långt utanför den nationella arenan och bryter ny mark gång på gång på gång".

Aftonbladets publisher Jan Helin tog stolt emot priset och sa i sitt tacktal:

– Jag vill säga till alla er att ni skola denna väg vandra. Det här är jäkligt kul och vi är väldigt glada. Jag vill tacka mamma och mitt fantastiska team, vi är superglada. Äntligen.

”Vi vill tacka alla läsare”

Han menar också att priset är ett erkännande från branschen och ett kvitto på att "strategin mot framtiden är rätt".

– Vi vill tacka alla läsare, det är i samarbete med er vi utvecklat Aftonbladet till den ledande dagstidningen i Sverige online, och i alla andra former som ni vill ha Aftonbladet.

Han fortsätter:

– Jag vill också tacka alla företrädare som tidigt insåg att Aftonbladets väg till framtiden är online. Aftonbladet är något vi som jobbar här just nu har till låns.

Nominerats i fem kategorier

Priserna delades ut på en gala på  Berns i Stockholm och arrangerades av Tidningsutgivarna och tidningen Medievärlden. Aftonbladet var nominerat i fem kategorier: Årets dagstidning-digitala medier, Årets annonsorganisation, Årets marknads­insats, Årets innovation och inte minst den finaste av ­alla kategorier: Årets dagstidning – helhetspriset.

Helsingborgs Dagblad vann helhetspriset

Helsingborgs Dagblad tog hem kategorin Årets dagstidning - helhetspriset, samt priset i kategorin Årets redaktion. Övriga vinnare var:

Årets Marknadsinsats: Dagens Nyheter,

Årets tryckeri under 100 000 ex/dag: Daily Print,

Årets säljare: Per Einarsson, Svenska Dagbladet,

Årets medieledare: Anders Ingvarsson, NSD,

Årets innovation: Svenska Dagbladet för "Räntekartan".

Årets annonsorganisation: Corren.

I siffror |
Aftonbladet