Länstrafikens miss – privatperson fick samtalen
Jens Bornemann/TT
Publicerad 2024-01-19
Med två av tre telefonnummer fungerade det. Men det tredje numret kopplades i stället om till en privatperson – som plötsligt började få samtal med frågor om serviceresor.
Nu ber Länstrafiken i Jönköping om ursäkt för missen, rapporterar P4 Jönköping.
Det var i samband med ett planerat telefonavbrott natten till fredagen som ett av Länstrafikens (JLT) nummer kopplades om till fel mobiltelefon.
”Jag har pratat med den drabbade och bett om ursäkt för allt besvär det orsakat. Vi kommer självklart att kompensera personen för detta på något sätt”, säger Anna-Karin Malm, chef för serviceresor på JLT, i ett pressmeddelande.
Felkopplingen ska dock inte ha lett till att någon som behövt sjukresa eller akut färdtjänst blivit utan.
”Vad vi vet i nuläget har inga allvarliga incidenter skett på grund av felkopplingen”, säger Anna-Karin Malm.