Tele 2: Svårt uttala sig i enskilda fall

Publicerad 2012-02-28

Många av deras kunder har hört av sig till Aftonbladet med uppenbara fel på sina fakturor.

Men Tele 2 vill inte medge att de har några problem med fakturorna.

– Jag vill bara kommentera Roberts fall, och där håller vi på med en djupare teknisk undersökning, säger Malin Mellberg, presschef på Tele2.

Malin Mellberg, presschef på Tele2, säger att de gärna vill få kontakt med de kunder som upplevt att de fått felaktiga fakturor.

– Vi vill att våra kunder ska vara nöjda, säger hon till Aftonbladet.

”Inte hört något”

I Roberts fall har Tele2 tidigare undersökt saken men då inte hittat något fel. De skulle hört av sig förra veckan.

– Jag har inte hört någonting från dem. Det är bedrövligt och en skam, säger Roberts far Sven-Erik Persson till Aftonbladet.

Enligt Malin Mellberg arbetar man ännu med ärendet och ber att få återkomma.

Ni lovade höra av er till Robert förra veckan?

– Vi ska gå vidare med det. Det vi gör nu är en djupare teknisk utredning. Så fort vi vet mer kommer vi att kontakta kunden.

Vill inte kommentera

Sedan vi skrev om Roberts fall har flera personer hört av sig till oss som har fått märkliga fakturor av er, bland annat Marcus som fått en räkning på 156 000 kronor.

– Jag kan bara kommentera Roberts fall nu, och där håller vi på med en djupare teknisk undersökning. Vi hör av oss till honom när den är klar.

 Så ni har inga problem med hanteringen av fakturor?

- Vi ska inte ha några generella problem med fakturor men det är alltid olyckligt om kunderna känner att de inte har rätt fakturor.

 Kan man lita på att era fakturor stämmer?

- Det är svårt att uttala sig om enskilda fall när jag inte har några uppgifter, men om ni har uppgifter till de här kunderna får ni gärna återkomma så skall vi göra vad vi kan för att rätta till det som eventuellt har blivit fel.

ANNONS