Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Hildegard, Magnhild

Systerduon expanderar

Uppdaterad 2012-09-27 | Publicerad 2012-09-26

Efter webbtv-succén ”På middag hos Hannah & Amanda” och podcasten – nu kommer systrarna Widells egen tidning C/o Hannah & Amanda.

Med en mix av relationer, skönhet, mode och matlagning vill Hannah Widell och Amanda Schulman ge 30-någonting kvinnorna en ny bästis och en stunds avkoppling.

– Svenska magasin är för präktiga – vi har gjort en tidning vi själva skulle vilja läsa, säger Hannah Widell.

I dag är det premiär för Aftonbladets nya satsning – månadsmagasinet C/o Hannah & Amanda. Bakom tidningen som riktar sig till kvinnor 30 plus, ligger systrarna Hannah Widell och Amanda Schulman vars webb-tvprogram, bloggar och podcast nått hundratusentals tittare, läsare och lyssnare på Aftonbladet.se. Nu dyker duon rakt ner i relationspoolen och lovar läsarna samma personliga, roliga och känslosamma prägel de blivit kända för. 

– Det finns inte en bra tidning i dag som handlar om relationer och allt det där man går och funderar på – svenska magasin är för präktiga. Vi vill förmedla att det är okej att prata om det som är på riktigt och att man kanske inte alltid mår bra. Vår tidning guidar dig längs med vägen till drömlivet, i din verklighet, säger Hannah Widell. 

Amanda Schulman fortsätter:

– Vi behöver bättre magasin för kvinnor. Det här är ingen tidning man bläddrar i – det är mycket läsning och du lägger den ifrån dig med en känsla av att du haft en underbar stund med din bästa väninna. 

Förutom relationer, skönhet och mode publiceras också i varje nummer recept från webbtv-programmet ”På middag hos Hannah & Amanda” och vi får en titt i vad som händer bakom kulisserna. Personliga intervjuer är ett annat återkommande inslag. I första numret möter systrarna Laila Bagge Wahlgren för att snacka barndom och äktenskap och tre läsare får inspiration till en ny stil, ett reportage Hannah Widell och Amanda Schulman är extra stolta över. Att de som avsändare ska vara personliga och närvarande är viktigt för duon som inspireras av den riktiga kvinnan.  

– Amanda och jag är högst närvarande i språk och känsla men tidningen handlar inte om oss. Som läsare hoppas vi att du ska gråta en skvätt och bli berörd för att i nästa bli superinspirerad eller skratta högt – då har vi gjort rätt, säger Hannah Widell.

Anna Kult, featurechef på Aftonbladet, är mycket nöjd med resultatet och säger att C/o Hannah & Amanda på många sätt är ett unikt magasin.

– Det här är första gången vi adderat ett magasin till ett etablerat webbkoncept och hela teamet bakom C/o Hannah & Amanda har gjort ett superjobb.