Nu kan du köpa Aftonbladet – för en dag

Uppdaterad 2015-12-18 | Publicerad 2015-12-17

Vill du ta del av Aftonbladets framgångsrecept?

Lägg då det högsta budet i Aftonbladets auktion till förmån för Musikhjälpen.

Just nu kan du köpa en heldag med digital utbildning i världsklass.

Sveriges radios insamlingsevent Musikhjälpen har rullat på sedan i söndags från Stora Torget i Linköping för att tillsammans med Radiohjälpen uppmärksamma och på olika vis samla in pengar till klimatrelaterade katastrofer.

Aftonbladet vill inte vara sämre utan är nu för första gången med och bidrar med en alldeles egen auktion.

– Aftonbladet är en organisation som brinner för att göra världen till en bättre plats. Klimatförändringarna och hur de tvingar redan utsatta människor på flykt är kanske den största och viktigaste frågan i vår tid, säger initiativtagaren Ehsan Fadakar, sociala medierchef på Schibsted Publishing.

”Erbjuda vår kompetens”

De senaste fem åren har över 100 miljoner människor tvingats fly på grund av klimatrelaterade katastrofer.

I skrivande stund har Musikhjälpen lyckats samla in knappt 9 miljoner kronor. Bara 50 kronor kan räcka till cement för att bygga grunden till en säker toalett som kan stå emot översvämningar eller 200 kronor för att plantera tio träd.

– Som Sveriges primära nyhetskälla gör vi redan en hel del för att belysa problemen, men nu vill vi även göra det lilla extra genom att erbjuda vår kompetens till att dra in lite mer pengar till årets Musikhjälpen. Om alla gör lite mer än vad man gjort tidigare så kommer världen att klara alla de stora utmaningarna, säger Fadakar.

Därför budar nu Aftonbladet ut det bästa redaktionen kan ge – sin digitala kompetens paketerad till en heldagsutbildning.

”Utbildning för alla”

Aftonbladet når 3,5 miljoner svenskar – varje dag. Sedan tidigare håller Aftonbladet en tvådagarsutbildning för Journalistfonden där 35 utvalda journalister får möjlighet att lära sig mer om den digitala världen från Aftonbladets medarbetare.

Nu kan du också ta del av redaktionens framgångsrecept. Under en dag får vinnaren tillsammans med upp till 19 andra lära sig av de bästa – tidningens redaktionsledning.

– Digitaliseringen pågår för fullt. Det går snabbare än någonsin tidigare. Därför tror vi att utbildningen är för alla, oavsett bransch, säger Ehsan Fadakar.

Auktionen avslutas på lördag.

Aftonbladets konkurrenter får dock inte medverka.