Grattis alla män – nu kan ni klä er som Keith & Mick
Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2011-01-14
Bandet startar ett samarbete med klädkedja
Glöm skinnpajerna.
Nu är det chinos och ulltröjor som gäller för The Rollings Stones.
Världsstjärnorna har startat samarbete med klädkedjan Dressmann.
Världens mest oväntade samarbete?
Eller så handlar det bara om att Mick Jagger, 67, och gänget nått pensionsåldern.
Säljer samlingsplatta
Nu har världsstjärnorna startat ett samarbete med klädkedjan Dressmann skriver norska Dagens Naeringsliv och Finansavisen.
Bandet ska göra en egen klädkollektion och dessutom har klädkedjan köpt sex nya Rolling Stones-låtar.
– Rolling Stones kommer med en egen kollektion som ska säljas hos oss, samtidigt som vi har köpt rättigheterna till sex nya Rolling Stones-låtar och vi kommer att använda bandet i olika reklamkampanjer, säger Knut Vidar Nilsen på Dressmanns interna reklambyrå Sprint till Finansavisen.
Även en samlingsplatta med bandet ska säljas genom Dressmann. Klädkedjan har även planer på att utöka samarbetet ytterligare.
Anledningen till samarbetet uppges vara att Dressmann och The Rolling Stones har liknande målgrupper.