Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Sam, Samuel

Märtha Louise sålde kläder från egna märket på bröllopet

Publicerad 10.31

Prinsessan Märtha Louise och Durek Verett sa ja till varandra.

Bröllopet omgärdades av stort hemlighetsmakeri – med smussel bakom vita lakan och fotoförbud.

Men nu kommer uppgifter om festen och att prinsessan ska ha passat på att rea ut kläder från sitt eget varumärke, skriver norska Se og Hør.

Vid det hemliga bröllopet på lördagen sa den norska prinsessan Märtha Louise och den amerikanske schamanen Durek Verett ja till varandra.

Bröllopet hölls bakom stängda dörrar och inga medier var välkomna eftersom de sålt rättigheterna från bröllopet till den brittiska tidningen Hello Magazine och Netflix.

Men prinsessan passade på att försöka tjäna mer pengar på bröllopet. Enligt norska tidningen Se og Hør ska Märtha Louise ha sålt kläder från sitt eget varumärke Hést på bröllopet. Hon ska ha haft en pop-up butik inne på hotellet där bröllopsfesten var med en exklusiv rea från sin egen klädkollektion, rapporterar tidningen.

Den försäljningen ska ha pågått bredvid brudparets presentbord.

Prinsessan i rosa klänning från det egna klädmärket.

”Ska erövra Europa”

Även under torsdagens välkomstfest ska Märtha Louise ha passat på att marknadsföra sitt varumärke. Då bar både hon och Durek Verett kläder mest Hést-logotyper.

Det är dock oklart hur stor omsättningen blev under bröllopshelgen.

Hést säljer både kläder och inredningsprodukter.

Enligt VG ökade bolagets omsättning från 33,9 miljoner 2022 till 64,6 miljoner förra året.

– Det finns inga gränser. Vi ska erövra Europa, har Märtha Louise tidigare sagt i en intervju med Finansavisen.

Runt 350 gäster samlades i Geiranger i västra Norge för prinsessan och schamanens vigsel.

Brudparet Märtha Louise och Durek Verett.

ANNONS