”Det var sorgligt”

Publicerad 2011-05-02

Ett tekniskt fel hos ATG skapade jättekaos inför V75 i lördags.

Nu gör spelbolaget allt för att problemet inte ska återkomma – och ber spelarna om ursäkt.

– Det här kommer att inträffa igen, men när det inträffar måste vi vara snabbare, säger Remy Nilsson.

Den stora snackisen i lördags var inte någon sportslig prestation på V75. Nej, ATG:s jättekaos bara någon timme innan V75-spelet skulle dra igång var det spelare runt om i landet snackade om.

”Dröjde en timme”

Läsare mejlade till Trav365 och visade även sitt missnöje på liverapporten och tusentals svenskar hann inte få in sina V75-kuponger på grund av ett tekniskt fel hos ATG.

Remy Nilsson, vd för spelbolaget, gästade under söndagen travprogrammet i TV4 och berättade om problemet som drabbade ATG.

– Vi fick ett fel på ingången till vår internettrafik, den vaktmästare som sköter fördelningen på alla våra servar fungerade inte. Tyvärr syntes det inte på vår panel att vaktmästaren hade problem. Det tog tid för oss att upptäcka det tyvärr, det dröjde över en timme. Det var sorgligt.

Remy: Vi beklagar

Spelbolaget ber nu kunderna om ursäkt och lovar att göra allt för att detta inte ska inträffa igen.

–Vi gör väldigt mycket för att det inte ska hända igen. Det tog lite för lång tid att få igång det, men det berodde på att vi inte såg var felet var. Men när vi hittar det är vi gång ganska snabbt igen, vi beklagar naturligtvis det här. Det här kommer att inträffa igen, men när det inträffar måste vi vara snabbare igång, sa Remy Nilsson i TV4.