ATG ny sponsor i succéprojektet

Publicerad 2015-06-30

Spelbolaget ATG går in som sponsor i Aftonbladets projekt Svenska Hjältar.

Den nya kategorin, Årets Djurhjälte, ska lyfta fram samspelet mellan människa och djur.

– Det är en självklarhet för oss att vara med och stödja arbetet med Årets Djurhjälte, säger Maria Guggenberger, hållbarhetschef på ATG.

Första vinnaren i den nya kategorin presenteras i december. Att ATG går in i succéprojektet Svenska Hjältar uppskattas.

– Med ATG som ny sponsor kan vi bredda Svenska Hjältar och utveckla både höstens skolturné och den stora TV-galan i december. Nu kan vi lyfta fram fler förebilder som genom sitt personliga engagemang förbättrar samvaron mellan djur och människor, säger Nils Franchell, projektledare för Svenska Hjältar, i ett pressmeddelande.

”Gilla Häst”

Kategorin Årets Djurhjälte fokuserar på de människor som gör bra och viktiga saker för djur eller står bakom djur som gjort stora insatser. Något som ATG även gör själva genom flera olika initiativ samlade under parollen Gilla Häst.

– Det är en självklarhet för oss att vara med och stödja arbetet med Årets Djurhjälte. Vi ser dagligen hur viktigt samspelet mellan djur och människor är. Ett av många exempel är vårt engagemang i Stall 43 för barn med autismspektrumdiagnos, säger Maria Guggenberger, hållbarhetschef på ATG.

Följ ämnen i artikeln