Elitloppet gör succé – vann pris i år igen
Uppdaterad 2011-03-10 | Publicerad 2010-10-20
Elitloppet fortsätter att göra succé.
För andra året i rad har storloppet vunnit sommarklassen som årets mest medieexponerade idrottsevenemang.
– Jag är både stolt och upprymd. Tillsammans med ATG har vår PR-strategi åter gett full utdelning, säger Solvallas Marknad- och Försäljningschef Kirsten Engström.
Även i år vann Elitloppet sommarklassen som årets mest medieexponerade idrottsevenemang. Storloppet slår därmed arrangemang som Swedish Open i tennis och Finnkampen i friidrott.
Det är Sponsrings- och Eventföreningen som möter vilket evenemang som får mest uppmärksamhet i media. Mätningen går ut på att de räknar vilket evenemang som får flest träffar då det gäller artiklar på nätet.
– Om segern var solklar i fjol, var den helt överlägsen i år. Jag vet att man pratar om segertermer som målfoto och halva upploppet inom travet. För att beskriva årets seger vann Elitloppet sin klass med halva loppet, säger Henrik Zettergren på Infopaq, som ligger bakom mätningen.
Även ATG:s PR-chef Hasse Svennehed är nöjd med vinsten.
– Det är roligt att att antalet artiklar ökar om Elitloppet. Det här är ett bra samarbete mellan Solvalla och ATG. Vi har jobbat i lag i det här projektet, säger Hasse Svennehed.
– Det är kul att Elitloppet klättrar uppåt i den här ligan. Först var Elitloppet inte med alls, sedan kom de trea i ligan. Nu har evenemanget vunnit två år i rad, berättar han.
I Eventbarometern totalt kom Elitloppet trea.