Här är ATG:s nya satsning

Publicerad 2011-04-27

Spelbolagets nya kampanj – satsar på galoppsporten

Här är ATG:s satsning på galoppen.

Inom kort släpper spelbolaget en helt ny reklamkampanj– ”Upptäck galoppen”.
– Vi vill visa att galoppen är en del av ATG som vi är stolta över, säger Jörgen Utgren, projektledare på ATG.

Spelbolaget ATG lanserar inom kort en ny reklamkampanj för galoppsporten. Kampanjen, som innehåller både rörliga bilder och stillbilder, ska visas hos ATG, fackpress och i tv.

Jörgen Utgren, projektledare på ATG berättar varför man gör den här storsatsningen på sporten.

– Vi vill ge galoppen en egen tydlig identitet och uttryck gentemot travet. Ett annat skäl är såklart att visa upp att galoppen är en del av ATG som vi är stolta över, säger han.

Testa att spela

Förhoppningsvis kan kampanjen få fler att upptäcka galoppen.

– Målsättningen är såklart att ge galoppen det utrymme den förtjänar och samtidigt ge sporten en tydlig egen identitet. Sen hoppas vi såklart att våra travspelare även ska testa att spela på galopp. Galoppen är långt ifrån lika genomanalyserad som travet så det finns ett stort värde i att skaffa sig ett försprång gentemot andra spelare. För den som inte är så van att spela på galoppen så vill vi såklart förmedla att Harry Boy har känsla för galoppen också och kan vara ett bra stöd, berättar han.

Klicka på klippet ovanför för att se reklamfilmen.