Spelbolaget: Förstår att många är arga

Uppdaterad 2011-05-02 | Publicerad 2011-04-30

Ett tekniskt fel på ATG:s hemsida gjorde att tusentals travspelare inte kunde lämna in sina V75:or.

Det gjorde många i Trav365:s liverapport rasande – och nu ber spelbolaget om ursäkt.

– Vi är mycket ledsna och förstår att många varit arga idag, säger Magnus Lunner.

När många svenska travspelare skulle lämna in sina V75:or under lördagseftermiddagen kom de inte in på ATG:s hemsida. Under flera timmar hade spelbolaget stora tekniska problem och till en början flyttades V75-1 fram med 20 minuter. Men problemen fortsatte och den första avdelningen kördes – trots att vissa spelare fortfarande inte kunde lämna in sina spel.

”Ringat in felet”

ATG:s problem var ett hett samtalsämne på Trav365:s liverapport under lördagen och en del spelare var rasande på grund av att de inte kunde se loppen eller lämna in sina spel. Nu ber spelbolaget om ursäkt.

– Till att börja med vill vi be alla våra kunder om ursäkt, säger Magnus Lunner, säkerhetschef på ATG.

Störningarna berodde på ett tekniskt fel hos ATG.

ATG:s säkerhetschef Magnus Lunner berättar mer:

– Vi har ringat in felet och vidtagit åtgärder. Fördjupande analyser pågår just nu.

– Vi är mycket ledsna och förstår att många varit arga idag. Felet är helt och hållet vårt.

Spelet var nog det som tog minst stryk. Umeåtravet omsatte idag 103 miljoner kronor. 76,9 miljoner av dessa kom från V75.