Tagga – så rör tidningen sig

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-10-01

Nu kan du få ut mer av Aftonbladet

FRÅGA OSS! De har utvecklat Aftonbladets taggsatsning. Övre raden från vänster: Johan Åsén, Ian Vännman, Björn Modée och Bjarne Frykholm. Nedre raden från vänster: Peter Pettersson, Anna Körnung, Caroline Olsson, Mina Råman och Erik Norberg.

En kod i papperstidningen och vips får du rörliga bilder i mobilen.

I dag presenterar Aftonbladet taggen.

– Läsarna ska få mer av Aftonbladet som nyhetstidning, säger Anna Körnung.

Idén kommer från Japan, där taggandet har blivit väldigt stort de senaste åren.

Det handlar om en liten kod i tidningen som man fotar av med mobilen för att få mer av ett visst ämne. På Aftonbladet blir taggen både en förlängning och ett komplement av innehållet i papperstidningen.

Rörliga bilder

– Det kan handla om allt från att man vill se rörliga bilder från kriget i Georgien till nakenråttorna på Skansen, vädret eller Zlatans senaste mål. Taggen kommer kunna ge alla läsare någonting, säger Anna Körnung, chef för Aftonbladets senaste satsning.

Premiär i dag – du hittar taggarna i tidningen.