Aftonbladetsäljare vann internationellt säljpris
Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2009-02-09
Utöver äran vann Daniel Nilsson 300 000 kronor
Aftonbladets säljare Daniel Nilsson har tilldelats priset årets säljare vid Schibsted Awards.
– Det känns som att det är hög prestige i priset. Det var fantastiskt roligt att vinna, säger han.
Det var i fredags som Schibsted Awards gick av stapeln på Clarion Hotel i Stockholm. Säljare från koncernens företag i Sverige, Norge och Estland var med och konkurrerade om prisen i flera kategorier. Aftonbladets säljare var nominerade i två klasser. Aftonbladet Nya Medier som årets säljavdelning och Daniel Nilsson som årets säljare.
Daniel Nilsson vann sin kategori och kunde utöver äran även glädja sig åt 250 000 norska kronor, motsvarande 300 000 svenska kronor i prispengar.
– Det är en rejäl summa. Men jag har ingen direkt tanke på vad jag ska göra för pengarna än. En resa lär det bli sedan får vi se, säger han.
Har kollegerna varit glada eller avundsjuka?
– Alla har varit jätteglada och det var en mycket lyckad tillställning. Det känns som att det är hög prestige i priset. Man har skapat den här galan för att öka säljandet och jag tror att det kommer fungera som en sporre för att sälja mer.
Varför vann du?
– De tycker väl att jag gjort ett bra jobb och givetvis har det betydelse att man sålt mycket under året. Men jag tror även att det faktum att jag bidragit på andra sätt till organisationen kan ha påverkat.
Slutligen, har du några värdefulla säljtips att ge?
– Det naturliga när det gäller färsäljning är motivation och drivet. Inställningen är det viktigaste. Kan man kombinera det med talang och en bra produkt finns det stora möjligheter att lyckas.
Vinnare i fem kategorier
Sales Awards delades ut i fem olika kategorier:
Årets Säljare: Daniel Nilsson fra Aftonbladet Nya Medier (bilden ovan)
Årets säljledare: Marian Erstad fra M:NO Aftenposten
Årets Prestation: Cross Media Team VG med Hilde Gammelsæter og Tommy Majdek
Årets Säljavdelning: FINN bil
Årets Säljorganisation: Svenska Dagbladet