Nytt rekord för Aftonbladet TV
Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2009-07-13
”Tack vare snabb, gedigen och innovativ journalistik”
Allt fler tittar på Aftonbladets webb-tv.
Under förra veckan slogs tittarekordet med 1 496 030 unika webbläsare – en ökning med 122 procent jämfört med samma period förra året.
– Tittarna har valt att stanna – tack vare snabb, gedigen och innovativ journalistik. Hela redaktionen ligger bakom de här sanslösa tittarsiffrorna, säger Aftonbladets publiceringschef Nicklas Hermansson.
Tittarsiffrorna på Aftonbladets webb-tv fortsätter att öka chockartat.
Under sommaren har tittarsiffrorna konstant legat åtminstone 50 procent över förra årets nivå – och i förra veckan slogs alltså ett nytt rekord: 1 496 030 unika webbläsare. Det tidigare rekordet på 1 425 945 sattes under vecka sju.
– Besökarna vänder sig till marknadsledaren vid stora nyhetshändelser. Rapporteringen kring Michael Jacksons död är onekligen en av Aftonbladet TV:s bästa redaktionella insatser hittills. Ett 50-tal inslag, minikonserter och livesändningar. Vi fick troligen ett antal nya tittare i samband med Jacksons död. Och de har uppenbarligen valt att fortsätta följa oss, säger Nicklas Hermansson, publiceringschef på Aftonbladet TV.
– Tre av de tio mest sedda klippen handlade om Michael Jackson förra veckan. Och de klippen är vi exklusiva på, ingen annan i Sverige har det materialet, säger han.