Strul för Swedbanks företagskunder
Publicerad 2011-11-10
Inget företag kan logga in på internetbanken.
När Swedbanks företagskunder skulle logga in på internetbanken i morse fick de ett felmeddelande: ”Du har inget avtal.”
Banken vet ännu inte vad problemet beror på.
– Vi undersöker just nu vad som har hänt, säger Anna Sundblad, presschef på Swedbank.
I morse hade många av Swedbanks kunder problem med att logga in på bankens internetbank.
I stället för att de loggades in fick de felmeddelandet ”Du har inget avtal”.
– Jag har provat logga in i en timme och kommer inte fram till kundtjänsten när jag ringer, säger Ingela Eriksson, 56, i Danderyd, vid 7.30-tiden.
Enbart företag drabbas
Swedbank noterade problemet och uppgav att det främst rörde företagskunder. Vid 8.30-tiden var internetbanken öppen för privata kunder och en timme senare kunde alla logga in som vanligt, även företag.
Banken vet vad som blivit fel.
– Vi tittar på vad som kunnat orsakat problemet på morgonen och kopplar det till de uppdateringar som vi gjorde under natten och brukar göra. Det är i alla fall inte samma problem som förra gången då det även gällde kortbetalning, säger Anna Sundblad, presschef på Swedbank.
Banken vet inte hur många kunder som har drabbats, men på morgonen försökte i vart fall mellan 6000 och 7000 kunder att logga in.