Krav får tillbaka sin tomat
Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2010-08-09
"Kidnappad" i Miljöpartiets
reklamkampanj inför valet
Organisationen Krav gillade inte att deras logga syntes på Miljöpartiets valaffischer.
Nu drar MP tillbaka sin affisch och byter ut tomaten.
En av Miljöpartiets valaffischer - med en tomat med Krav-logotypen - väckte upprörda känslor på organisationen som står bakom märkningen. Krav ansåg att partiet använde märkets renommé för partipolitisk propaganda.
Nu backar MP - den kravmärkta tomaten plockas bort.
– Vi ersätter den med en annan eko-symbol, säger Magnus Johansson, en av de ansvariga för MP-kampanjen.
Från början tyckte han att tomaten skulle få vara kvar.
– Vi har använt en ekologisk tomat och för att illustrera att den är ekologisk har vi använt det mest igenkända märket, Kravs märke, sa han vid ett tidigare tillfälle till Ekot.