Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Frans, Frank

Mejltjänsten Spray/Passagen har legat nere – i tre dagar

Publicerad 2014-07-03

Mejltjänsten Spray/Passagen har legat nere sedan första juli.

Ingen som har Passagen eller Sprays mejl kan logga in för att komma åt sina mejlkonton.

Passagen skriver på sin Facebook-sida att de försöker lösa problemet.

Den första juli skrev Passagens kundtjänst att ingen som har Passagen eller Spray som mejltjänst kan logga in på sin mejlkonton.

Det berör alla som har mejladresser som slutar på spray.se, passagen.se eller spraydate.se.

Nu har tjänsten legat nere i tre dagar och fortfarande kan ingen av Spray eller Passagens användare använda sin mejl.

Försöker hitta en lösning

Passagen fortsätter att arbeta med problemet och senast i går skrev de på sin Facebook-sida:

"Vi är jätteledsna för att det fortfarande inte går att logga in på Passagen. Samtidigt som vi jobbar med att lösa det problemet arbetar vi med att skapa en lösning så att ni kan läsa era mail. Vi gör allt vi kan för att lösa det så fort som möjligt!"

Anders Samuelsson, 50, från Skara, är en av personerna som drabbats.

– Jag sitter och väntar på viktiga mejl men jag har inte kunnat logga in sedan söndagskväll. Det känns jättetråkigt, säger han.

"Helkass!"

Och på Facebooksidan strömmar det in kommentarer från besvikna användare.

"Två dygn utan mejl...helkass!!", skriver en person.

"Vem betalar påminnelseavgiften på mina fakturor när jag inte kommer åt min mejl utan bara får error 503?", skriver en annan.