Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Lennart, Leonard

Woods förlorar ytterligare en sponsor

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2010-02-27

Sportdryckstillverkare bryter mångmiljonkontrakt

Vädjan om förlåtelse och förståelse gick inte hem.

Nu förlorar Tiger Woods ytterligare ett viktigt sponsorkontrakt.

Sportdryckstillverkaren Gatorade avslutar alla samarbeten med golfstjärnan.

Tiger Woods.

Den mäktiga amerikanska sportdryckstillverkaren Gatorade, som ägs av Pepsi, drog redan i december in drycken "Tiger Focus". Drycken var framtagen tillsammans med Tiger Woods och bar hans ansikte på förpackningarna.

Gatorade sa då att beslutet att stoppa drycken hade gjorts flera månader innan golfstjärnans otrohetsaffärer avslöjats. Företaget sa också att sponsoravtalet med Woods inte var brutet och att man stod kvar vid hans sida.

Bryter alla kontrakt

Men nu, en vecka efter att Tiger Woods gjorde sitt första offentliga framträdande efter skandalerna, har Gatorade ändrat sig. Alla affärskontrakt med golfstjärnan bryts.

– Vi ser inte längre att Tiger har någon roll i vår marknadsföring, sa en talesperson för företaget i går, uppger CNN.

Värt 700 miljoner

Tiger Woods sponsoravtal med Gatorade är värt cirka 700 miljoner kronor. Sportdryckstillverkaren är det tredje stora företaget som bryter kontrakten med Tiger Woods.

Tidigare har telekomföretaget AT&T och Accenture avslutat sina samarbeten med den skandalomsusade golfstjärnan.