Hon polisanmäler SL

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2007-12-14

Catharina köpte kort – miste det i kontroll

Catharina berättar att när SL:s Izhak Dan ringde verkade han förvånad över att hon gått till medierna. ”Alla andra drabbade då?”, frågar hon sig.

SL berättade för Catharina vilket reskort hon skulle ha.

Sen tog de kortet från henne i en kontroll.

Nu polisanmäler hon händelsen.

Studenten Catharina köpte kortet på SL Center, där personal scannade hennes studentlegitimation och fyllde i det personliga SL-kortet. Det kostade 1 210 kronor och skulle gälla i en tremånadersperiod.

Men i en biljettkontroll tog SL-kontrollanter kortet. Hennes studentlegitimation saknade en SAS/SJ:s logotyp som visar att hon är heltidsstudent.

”Vi har varit otydliga”

– När jag köpte kortet fick jag ingen information om detta och jag har gått i genom flera kontroller. Jag frågade vilket kort jag skulle ha och visade mitt studentkort och min legitimation, säger Catharina.

Hon kontaktade kundtjänsten ett flertal gånger: ringde, mejlade och lämnade in en skriftlig överklagan. Svaret var att det var en informationsmiss hos SL, men att hon varken fick kompensation eller kortet tillbaka.

När Punkt SE kontaktar SL vänder de i frågan.

– Det är SL Center som har gjort fel. Vi har varit otydliga och får reda ut det här, säger Gisela Poellinger, pressekreterare på SL.

ANNONS