Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Brynolf

SJ: Vi gjorde vad vi kunde

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-07-10

SJ uppger att de gjort allt de kan för att tillfredställa sina passagerare.

– Men med en försening på fem timmar så är alla kritiska, säger man på pressjouren.

Felen som orskade den kraftiga förseningen var två:

– Banverket fick fel på kontaktledningen som blev strömlös. Då stannade tåget och kom ingenstans. Sedan fick vi fel på de bakre delarna av tåget, det bakre tågsetet.

Vid 20.30 kunde man dra tåget in i Linköping för reparationer.

Passagerarna vi talat med är väldigt kritiska till hur ni behandlat dem?

– Det stämmer inte att de fått köpa mackor. I sådana här lägen bjuder vi på förtärning. Det kan vara så att vi i ett skede trodde att vi skulle komma igång och väntade med att bjuda på maten.

De menar också att informationen varit dålig.

– Ja, men vi hade ju två fel. På ledningen och på tåget. Det gjorde att det var svårt att ge besked eftersom vi inte visste när vi skulle få tag på reparatörer.