Allt har slocknat

Uppdaterad 2011-03-09 | Publicerad 2007-10-11

Hos verklighetens Com hem-familj fungerar ingenting

Com hem-familjen i reklamen gör glädjeskutt över sina tekniska finesser.

Men hos verklighetens Com hem-familj i Angered – där fungerar ingenting.

Familjen Vestlund har hittills varit jättenöjda med sitt Com hem-abonnemang med telefon, tv och bredband på samma räkning.

Inte fungerat på en vecka

Men sedan en dryg månad fungerar ingenting.

– I dag har vi grynig tv-bild på analog kanal, svartvit på den digitala. Bredbandet har inte fungerat på en vecka och inte telefonen heller, säger Mikael Vestlund.

Den 24:e augusti försvann telefonin och bredbandet första gången. Sedan dess har det kommit och gått – ibland flera gånger om dagen.

– Jag har en dotter som går i nian, hon behöver en dator. Nu har vi fått gå hem till svärföräldrarna för att betala räkningarna, säger Mikael Vestlund.

Den senaste månaden har familjen haft besök av tekniker minst fem gånger. Vid minst ett tillfälle har teknikerna ringt i sista minuten och bokat om tiden.

”En spik i höljet”

Hos Com hems kundrelationsavdelning menar man att familjen tackat nej till att ta hem tekniker.

Vad kan man som kund förvänta sig av Com hem när man får problem?

– Gör man en felanmälan skickar vi ut en tekniker. Men kunden måste vara hemma för att det ska fungera, vad som är fel i det här fallet är jag inte rätt person att svara på, säger Ingela Dahlgren på com hem.

Punkt SE har förgäves sökt Com hems tekniska support.

– De vet nog inte själva vad som är fel. Sist hette det att någon slagit en spik i höljet till hela grejen, säger Mikael Vestlund.