Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Bror

Renée gör reklam hos tv-rivalen

Publicerad 2012-03-01

TV3 satsar på ny postkodtävling

Postkodlotteriet är sedan länge starkt förknippat med TV4.

Men nyligen inledde lotteriaktören ett samarbete med TV3 – och satsningen ”Miljonjakten”.

Nu rullar en reklamfilm för programmet – i TV4.

DYKER UPP I FLERA KANALER På söndag är det premiär för Renée Nyberg, som leder ”Miljonjakten” i TV3. Just nu kan hon ses göra reklam för sin show – i konkurrerande TV4. Foto

På söndag har TV3 premiär för sin nya storsatsning ”Miljonjakten”.

Programmet är ett samarbete med Postkodlotteriet som länge varit starkt förbundet med TV4:s ”Postkodmiljonären”.

Just nu körs en reklamfilm för att uppmärksamma programstarten. Att den rullar i MTG:s egna kanaler är föga förvånande. Desto mer överraskande är att även konkurrerande TV4 sänder filmen.

Sprider budskap

Programledaren Renée Nyberg, 45,gillar att synas hos rivalen.

– Det är unikt. Det är bara att tacka och ta emot. Jag är glad över att få sprida budskapet på TV4, säger hon till Nöjesbladet.

Renée Nyberg förnekar att programmen skulle konkurrera.

– Snarare tvärtom, säger hon.

Tror inte på fajt

Inte heller Richard Sjöberg, som leder TV4:s ”Postkodmiljonären”, tror att det blir någon fajt om tittarna.

– Det är bara bra att man höjer medvetandet för den här typen av program, jag ser ingen konkurrenssituation, säger han i en tidigare intervju med Nöjesbladet.