Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Birgitta, Britta

Vi testar Mary J:s favvosajt

Uppdaterad 2011-03-08 | Publicerad 2006-07-24

Aftonbladet har testat Oprah och Mary J Bliges favoritmärke, sajten www.carolsdaughter.com

När Lisa Price startade ”Carol’s daughter” hemifrån köket i Brooklyn vände hon sig till främst afroamerikaner. Med hjälp av vännerna Mary J Blige, Will Smith och Jada Pinkett-Smith har Lisas företag nu blivit ett av USAs mest hypade skönhetsmärken. Hårprodukterna är framtagna för afrohår, men funkar – säger Klicks testpanel – för de flesta hårtyper, så länge du nöjer dig med att använda håroljan sparsamt och bara i topparna.

Vi beställde Groove bath and bodyoil med persika, sandelträ, ananas och vanilj och Tui hair oli med kamomill och guava för alla hårtyper. Håroljan kostade 8 dollar, bad- och kroppsoljan 18 dollar och shipping 8 dollar.

När räkningen kom kostade allt 456 kronor för produkter och frakt. Bra service, och som en extra bonus fick man ett härligt doftljus på köpet. Paketet kom fram cirka två veckor efter att beställningen var gjord.

De vackra förpackningarna

och naturliga ingredienserna är också ett stort plus. Bra presenter alltså!

aftonbladet.se

Följ ämnen i artikeln