Victor Leksell om influencer-biten av artisteriet: ”Jag hatar skiten”
Popstjärnan: ”Jag har inte gjort ett enda samarbete”
Publicerad 2024-02-17
Victor Leksell skräder inte orden om vad han tycker om influencer-biten av artisteriet.
Popstjärnan säger att han ”hatar skiten”.
– Jag tycker det är smutsigt, säger han till Nöjesguiden.
Benjamin Ingrosso för Samsung, Robyn för Volvo och Zara Larsson för Aco och Huaiwei. Det är bara några exempel på svenska artister som genom åren har gjort stora reklamkampanjer, bland annat på sociala medier.
Men det är inget för Victor Leksell, 26.
”Bidrar bara till överkonsumtion”
Popstjärnan säger till Nöjesguiden att han inte har gjort ett enda samarbete sedan han började med musiken, när han får frågan om vad han tycker om influencer-biten av artisteriet.
– Jag hatar skiten, säger han och fortsätter:
– Det bidrar bara till överkonsumtion. Alla ska kolla på varandra och bedömas utifrån vad de har och inte har. Jag tycker det är smutsigt.
Kommer inte att ändra sig
Albumaktuella artisten säger också att hans ideal inte skulle förändras om hans karriär började dala.
– Absolut inte. Då gör jag hellre nåt annat än musik. Nu har vi lagt rätt mycket pengar på den här skivan. Men egentligen behöver du bara en mikrofon och en dator med ett ljudkort för att skapa musik.