Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Sibylla

Schlagersuccé för Nöjesbladet

Publicerad 2013-02-03

Ny teknik omkullkastar allt

Nöjesbladet välkomnade läsarna till en helt unik schlagervärld.

Och det blev en succé.

140 000 besök lockade den supermaxade livebevakningen under gårdagen.

På den nylanserade satsningen ”schlagerlive” stod läsarnas deltagande i fokus. Med hjälp av en ny teknisk innovation kunde besökarna sätta plus på bidragen under sändningen och se vad andra tyckte – i realtid.

Samtidigt chattade läsarna med Nöjesbladets schlagerkrönikör Markus Larsson och fotograferna uppdaterade med de senaste bilderna från scenen och green room.

Men det var inte allt.

Läsarna uppdaterades på artisternas och Nöjesbladets teams twitterflöden. Som vanligt fyllde schlagerexperten Tobbe Ek sin blogg i rekordfart med det senaste snacket från kulisserna och på sajten fanns även möjlighet att ta del av artisternas egna låtlistor via Wimp.

– Att så många gillar vår nya live-satsning redan premiärveckan är fantastiskt. Det är mäktigt att få sådan direkt respons. Längtar till nästa lördag – då kör vi igen, säger Nöjesbladets nyhetschef Ylva Niklasson.

Melodifestivalen 2018 - Allt du behöver veta om Mello |
Aftonbladet

Följ ämnen i artikeln