Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Mikael, Mikaela

Supersuccé för Schulman show

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2009-10-31

Premiären slog rekord på aftonbladet.se: Det är otroligt skönt

110 000 unika tittare på bara ett dygn.

Nya nöjesprogrammet ”Schulman show” på aftonbladet.se ser ut att slå alla tidigare rekord.

– Det är den bästa öppningen någonsin som vi haft för ett tv-program, säger Elsa Falk, tv-chef.

Alex Schulman och hans panelmedlemmar Markus Larsson och Ann Söderlund är populära. I går hade nöjesprogrammet ”Schulman show” premiär på aftonbladet.se.

Programmet har redan slagit alla uppsatta mål.

– Vi har sagt att det här programmet ska ha 100 000 unika tittare i veckan. Vi får väl skruva upp målen lite, säger Elsa Falk, tv-chef på Aftonbladet.

”Satsa på radio”

Och Alex Schulmans stora målsättning, att slå sportprofilen Robert Lauls fotbollsprogram ”Laul calling”, har redan infriats. ”Laul calling”, som lades ut samtidigt som ”Schulman show”, hade drygt 48 000 tittare under fredagen.

– Robert Laul är så kaxig, han har gått från en vanlig reporter till någon slags superstar på Aftonbladet. Så det känns otroligt skönt att visa att nöje alltid är större än sport, säger Alex Schulman.

Nu ger han Robert Laul rådet att börja med radio i stället.

– Hans problem är ju att han inte har utseendet med sig. Han kanske skulle göra radio i stället.

Nu blir det tävling

Något som Robert Laul själv tidigare faktiskt haft som idé.

– Jag föreslog det själv i början, men de som bestämmer menade att jag var så populär och att jag skulle göra tv i stället, säger han.

Att ”Schulman show” får höga tittarsiffror tycker han inte är konstigt.

– Inte när man har Gynning och bröst i samma rubrik. Vi behöver inte jobba med spetsiga rubriker utan jobbar mer med budskap och innehåll, säger han.

Elsa Falk tror att konkurrensen sporrar båda till att göra ännu bättre tv.

– Det kommer att bli en härlig tävling, säger hon.

”Schulman show” konkurrerar även med program i det vanliga tv-utbudet.

”Slår Kattis och co”

– En gissning är att programmet landar kring 200 00 000–250 000 unika tittare på en vecka. Det är fantastiskt bra, så bra har aldrig något program klickats. Det är väldigt mycket även i broadcoast-sammanhang. TV4+ och ”Kattis och co” har cirka 100 000 tittare.