Hoppa till innehållAftonbladet

Dagens namn: Birgitta, Britta

Danny hånhyllas för sin nya reklamfilm

Uppdaterad 2013-05-21 | Publicerad 2013-05-20

Glasögonkampanjen får sötsura reaktioner

Först sågades han för manusmissarna i Melodifestivalen.

Nu hyllas Danny Saucedo – för att han lyckats lära sig ett helt reklamfilmsmanus.

– Det börjar gå bättre för Danny. Inte ett enda manuskort, twittrar signaturen LokenEriksson.

Livet är inte alltid helt lätt för Danny Saucedo, 27.

Som programledare för Melodifestivalen fokuserade tittarna på två saker: superkroppen och hans förmåga att staka sig och glömma manus.

När sångaren nu rekryterats till reklam för glasögon fylls istället de sociala medierna med skämt – om att Danny faktiskt kan lära sig ett 30 sekunder långt manus.

”Stödord på insidan av glasen?”

– Hur fan lyckades Danny traggla sig igenom Smarteyes-reklamen utan manuskort? Stödord på insidan glasen, frågar sig signaturen Skomakarsnaell.

– Det börjar gå bättre för Danny. Inte ett enda manuskort, twittrar signaturen LokenEriksson.

Ännu en känga kommer från Andreas Forsberg.

– Ironin i att Danny Saucedo är ansiktet utåt för ett företag som heter Smarteyes.

”Danny är så fin”

Men inget ris utan ros.

Många av fansen är mer än nöjda med skönsångarens insats och hyllar den som glasklar.

– DANNY SAUCEDO ÄR MODELL FÖR SMARTEYES! SÅ FIN! ;), skriver signaturen KellyT.

Nöjesbladet har sökt Danny Saucedo som genom sin manager avböjer att kommentera.