Glocalnet bad alltid att få ringa upp – men det gjorde de aldrig

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-03-31

Ett halvår av dåligt bemötande och obefintligt hjälp från Glocalnet.

Då fick Pard Lindström från Falun nog – och bytte bolag.

Pard Lindström.

Hon tröttnade på att Glocalnet alltid avslutade samtalen med: vi ringer upp i morgon.

– Det gjorde de aldrig! säger Pard Lindström.

Inga pengar tillbaka

Under flera månader försökte Glocalnet kopp

la upp henne på en ny adress dit hon flyttat – utan att lyckas. Till slut gav hon upp och bytte bolag.

Hon blev lovad att få tillbaka pengar för tiden då hennes ip-telefoni inte fungerat.

Så blev det inte.

– Men du slapp ju uppsägningstiden, sa bolaget.

Däremot fortsatte Glocalnet att skicka fakturor hela tiden.

– De ljuger, lurar och bestjäl sina kunder, säger Pard Lindström.

”En barnsjukdom”

Glocalnets vd Martin Tivéus hävdar att Pard Lindström fått ersättning.

– Kunden drabbades tyvärr i detta fall av en barnsjukdom. Vi har dock ersatt kunden för tiden som bredbandet och telefonin inte fungerat, säger han.

Följ ämnen i artikeln