Glocalnet bad alltid att få ringa upp – men det gjorde de aldrig
Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-03-31
Ett halvår av dåligt bemötande och obefintligt hjälp från Glocalnet.
Då fick Pard Lindström från Falun nog – och bytte bolag.
Hon tröttnade på att Glocalnet alltid avslutade samtalen med: vi ringer upp i morgon.
– Det gjorde de aldrig! säger Pard Lindström.
Inga pengar tillbaka
Under flera månader försökte Glocalnet kopp
la upp henne på en ny adress dit hon flyttat – utan att lyckas. Till slut gav hon upp och bytte bolag.
Hon blev lovad att få tillbaka pengar för tiden då hennes ip-telefoni inte fungerat.
Så blev det inte.
– Men du slapp ju uppsägningstiden, sa bolaget.
Däremot fortsatte Glocalnet att skicka fakturor hela tiden.
– De ljuger, lurar och bestjäl sina kunder, säger Pard Lindström.
”En barnsjukdom”
Glocalnets vd Martin Tivéus hävdar att Pard Lindström fått ersättning.
– Kunden drabbades tyvärr i detta fall av en barnsjukdom. Vi har dock ersatt kunden för tiden som bredbandet och telefonin inte fungerat, säger han.