Skitsnack att det inte är några problem

Uppdaterad 2011-03-08 | Publicerad 2001-11-28

Massor av mejl från missnöjda Nokia-ägare

Aftonbladets nätredaktion har överösts med mejl från läsare som har problem med sin Nokia-telefon.

Här nedan kan du läsa några av mejlen.

Andreas Ohlén, Karlskrona:

”Det där om att det inte varit några problem i Sverige är bara skitsnack, det är samma visa här som i Norge. Jag blir väldigt förvånad när det visar sig att det tydligen inte är ett känt problem! Jag själv är inne på mitt andra exemplar och det beter sig ungefär som den förra, d.v.s. stänger av sig själv, tappar nät ibland osv.”

Micke Jansson, Borlänge:

”Jag och flera av mina kollegor har Nokia 6210. Vi har alla samma problem som ni beskriver på er hemsida. Telefonen har plötsligt stängt av sig och man har missat massor av viktiga samtal!”

Fredrik von Stockenström, Uppsala:

Jag har haft exakt samma problem med min 6210. Den första fick jag byta direkt över disk för jag hade inte haft den längre än två veckor. Den andra jag fick hade jag i 3 veckor innan det var dags att lämna in den. Nu har den varit på lagning i 3 veckor och jag tycker det är jätte dåligt.”

Micke, Stockholm:

”Kan direkt bekräfta samma fel i Sverige. Hade upprepade problem under hösten, trodde först att det var operatören, bytte till min gamla lur och problemen försvann direkt. Ringde affären som direkt sa "ja det där är tyvärr ett vanligt fel på den modellen, det har varit mycket trassel med dom". Så det är ju rätt förvånande att höra att Nokia inget hört.”

Mats, Stockholm:

”Vi har i mitt företag haft en del problem med 6210:an. Min egen är reparerat en gång och flera andra har byts ut. Det blir för min del en Ericsson nästa gång!”

”Henric”:

”Efter att ha läst din artikel anser jag att det är det mycket märkligt att Nokias informationsdirektör "inte har hört talas om problemen". Jag ska reklamera min telefon och räknar med ett ytterst ödmjukt bemötande från återförsäljaren och Nokia. Jag hoppas att du i bästa journalistanda kartlägger läget på den svenska marknaden.

”Macke”:

”Ja har lika dant problem med min, att den slår av sig ibland. Det lustiga är att jag hört från folk som jobbar på Nokia att de är medvetna om detta problemet. Ändå säger Nokias införmatörer och VD:ar att de inte är medveten om problemet. Jag bara undrar hur man då kan kalla sig informationsdirektör.

Hur bra fungerar deras intärna information??”

Carl, Nässjö:

”Lämnade in på reperation, fick tillbaka med samma fel. Lämnade in igen fick tillbaka en ny telefon med samma fel. Funderar på att slänga 6210'n

och skaffa nåt annat. Nokia verkar ta lätt på problemet.”

Dimitrios, Norrköping:

”Jag tycker Mats Holme ska byta jobb när han säger i media att han inte vet något om problemen. De vet alla här i Norrkoping.”

”Samuel”:

”Snacket om att problemet inte finns i Sverige är bara snack. Jag vet om flera som har samma problem. Hoppas Nokia gör något åt detta.”

Lars Molande:r

”Vi har 15 stycken 6110 på företaget. De första två veckorna fick vi byta ut 5-6 st pga att dom kopplade ner under pågående samta Att Nokia inte har hört talas om detta måste anses mycket märkligt, fem telefoner från samma företag och helt nya, det indikerar att man på högre nivå i Nokia har mycket dålig kontakt med sina kunder och återförsäljare.”

”Stig”:

”Jag köpte en Nokia 6210 för någon månad sedan och har faktiskt upplevt exakt samma symptomer som ni skriver. Jag har inte reagerat på detta förräns jag läste eran artikel. Nu kommer jag att använda min garanti för att få den åtgärdad.”

”Tomas Hammarström”:

”Har köpt en ERICSSON nu istället, den är lite seg men stänger inte av sig iaf. Jag blir mycket besviken på Nokia. Men det är ju ett bra sätt för att få Ericsson på fötterna igen!”

Följ ämnen i artikeln