Läsarna rasar mot bredbandsbolagen

Fakturorna obegripliga

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-03-31

Fakturorna är så obegripliga att till och med Telias vd gjorde ett uttalande för en tid sedan att han själv inte förstod fakturan.Arne

Jag hade visst betalat

Jag fick ett brev från inkasso för nån månad sedan, då hade Comhem påstått att jag inte betalt en räkning, vilket jag hade!

Ida & Johan

Vill ha ursäkt av Telia

Hej, jag har tyvärr drabbats av flera problem med Telia under 2007. Telias försumlighet har kostat mig åtskilliga tusenlappar vilket jag vill ha en ursäkt och ersättning för.

Mvh Annelie Jakobsson

Behandlar kunderna illa

Hejsan, är ni intresserade av hur illa Tele2 behandlar sina bredbandskunder, får ni gärna kontakta mig. Jag har kämpat i 10 månader med Tele2 nu.

Nonchalans och okunniga tekniker.Hälsningar Carina

Kan inte koppla upp mig

Tele2 har annonserat och sålt bredband via 3G-nätet. Nätet ligger nu nere sedan några dagar och man kan inte koppla upp sig.Håkan

Jag beställde bredband för fyra månader sedan

Det har nu gått fyra månader sedan jag beställde mitt bredband och dom har fortfarande inte varit här. Hur kan ett stort företag som Bredbandsbolaget ha sånt kundförakt eller är dom bara helt inkompetenta?

/Missnöjd kund

Leverantören håller inte vad de har lovat

Hej!

Vi bor på landet och skulle byta bredbandsleverantör. Nu var ju detta inte så enkelt som man kan tro. Vi har fått besked om att vårt nya bredband efter bytet kommer att bli inkopplat 05-04. Man känner sig otroligt grundlurad av leverantören som lovar att man inte skall få något glapp i anslutningen om man går över till dem. Att de sedan inte kan hålla något av vad de har lovat känns otroligt frustrerande.

Håkan

Jag har försökt få kontakt i flera dagar

Det går inte att få kontakt med Comhem på 0771-55 00 00. Jag har försökt i flera dagar. De kan fan ta sig på deras kundtjänst! Testa med mitt kundnummer: xxxxxxxx. Jag vill uppdatera mitt bredband, men det går inte.

/Christian

Följ ämnen i artikeln