327 kunder delar på 1,8 miljoner kr
Uppdaterad 2016-10-21 | Publicerad 2016-10-17
Stort vinstjubel bland invånarna i Askim i lördags.
Anledningen: Coop Forum Sisjön spelade in 1,8 miljoner kronor på V75.
– Poff, så var pengarna i butiken slut, säger spelansvarige Ralph Bech till Trav365.
Minns ni Anders ”Målarn” Johansson?
Det var han som i slutet av 2013 spelade in 23 miljoner kronor på V75 till Coop Forum Sisjön i Askim – den då dittills största andelsvinsten på trav i Sverige.
Nu har han slagit till igen.
I lördags satte han full pott på sina andelssystem och spelade in drygt 1,6 miljoner kronor.
Då även spellägaren Stefan i butiken satte sina andelar så vann Coop Forum Sisjön i Askim drygt 1,8 miljoner kronor på V75.
327 kunder får nu vara med och dela på pengarna.
”Snacket hade börjat gå”
– Poff, så var pengarna i butiken slut, säger Ralph Bech, spelansvarig i butiken, till Trav365 och fortsätter:
– Det har varit full fart i butiken, ojojoj, alltså. Vi har ju inte så mycket pengar så efter tio-elva kunder så var pengarna slut. Nu mer så kan vi dock sätta in pengarna direkt på deras bankkonto och det är jättebra att den möjligheten finns. Det hade blivit tufft annars, skrattar Ralph Bech.
Anders ”Målarn” Johansson spikade Heartbreaker V.S. och Top of the World.
– Det är givetvis jättekul, han är väldigt populär Anders. Han tog ju hem halva ATG:s pott i slutet av 2013 och nu hade snacket börja gå lite att nu är det dags att vinna igen, och då slog han till.
”Snacka om entré”
Hur har reaktionerna varit?
– Positiva, naturligtvis. Det var en kund som var inne i butiken tillsammans med en kompis och köpte en andel bara för att kompisen gjorde det, och det var första gången någonsin som han spelade på trav, det kan man säga var en bra entré.
På ”Målarns” system, som 316 kunder hade köpt in sig på för 155 kronor, blev andelarna värda lite drygt 5700 kronor, och på Stefans, där elva kunder hade köpt in sig för 400 kronor, blev andelarna värda lite drygt 7200 kronor.
– Det är jättekul när vi vinner så här mycket pengar och det är alltid lika roligt att se kundernas reaktioner, säger Ralph Bech.