ATG:s svar: ”Det är av allra högsta prioritet”

Publicerad 2016-03-23

Kunderna har klagat på att Atg.se inte fungerar ”Vi vill vi beklaga det inträffade”

Krångel med Atg.se har retat upp travfansen.

Nu svarar ATG på kritiken och berättar hur de arbetar med problemet.

– Det är av allra högsta prioritet för oss att åtgärda problemet så snart som möjligt, säger de i ett utskick.

Den senaste tiden har ATG-kunder hört av sig till spelbolaget att de har haft problem med att se travloppen på Atg.se.

I lördags var det även många läsare av Trav365:s liverapport som var upprörda över att Atg.se hackade när de skulle se V75-tävlingarna.

Nu går ATG ut och förklarar för kunderna hur de arbetar för att åtgärda det här.

– En del kunder har upplevt problem med att livefönstret laggar, och i vissa fall att livesändningen har stannat mitt under ett lopp. Felet drabbar bara vissa kunder och vi har vidtagit flera åtgärder för att rätta till problemen men fortsätter samtidigt med ytterligare felsökning. Vi har tillsatt alla möjliga resurser för det här, men än så länge kan vi inte säga när felet kommer vara avhjälpt för samtliga kunder. Det är av allra högsta prioritet för oss att åtgärda problemet så snart som möjligt, rapporterar ATG.

– Vi kommer återkomma med mer information när vi har åtgärdat problemet för samtliga, eller har en prognos för när detta kommer ske. Slutligen vill vi beklaga det inträffade, skriver spelbolaget.

Följ ämnen i artikeln