Hoppa till innehållSportbladet

Dagens namn: Frans, Frank

Här är PL-lagets nya matchtröjor

Publicerad 2012-05-23

Stoke City uppges tjäna mångmiljonbelopp på sin nya tröjreklam

Nytt bortaställ Här är Stokes Citys bortatröja säsongen 2012/2013 med spelbolaget bet365 som huvudsponsor.

Stoke City gör i höst sin femte raka säsong i Premier League och firar 150 år som klubb 2013.

Då passar man på att skaffa en ny tröjsponsor – spelbolaget bet365.

– Det här är en spännande tid i Stoke Citys historia. Samarbetet med bet365 säkerställer att vi kan fortsätta att utvecklas som klubb och nå ännu större framgångar i framtiden, säger Tony Scholes, VD hos Stoke City.

Det klassiska engelska fotbollslaget Stoke City gör i höst sin femte raka säsong i Premier League.

Klubben har bland annat haft storstjärnor som Stanley Matthews och Gordon Banks i laget.

Sedan återkomsten i Premier League 2008 har Stoke City varit ett stabilt mittenlag. Nu ska nästa steg tas. Och man tar hjälp av spelbolaget bet365, som utsetts till världens största spelbolag.

Ger över 100 miljoner

Spelbolaget, med huvudkontor i Stoke-on-Trent, kommer pryda lagets matchtröjor under de närmaste tre säsongerna i stället för som tidigare den lokalar banken Britannia, med start säsongen 2012/2013. Avtalet uppskattas att generera över 100 miljoner kronor till klubben. Avtalet gäller även arenareklam på hemmaarenan Britannia Stadium.

”Spännande tid”

– Vi är väldigt stolta över att bli ny tröjsponsor till Stoke City. Då bet365 och Stoke City kommer från samma stad är det extra viktigt för oss att engagera oss lokalt. Samtidigt som vi stärker vårt lokala engagemang och stödjer stadens fotbollslag når vi även en global publik via TV, säger Jörgen Sparredal, marknadschef på bet365.

– Det här är en spännande tid i Stoke Citys historia. Samarbetet med bet365 säkerställer att vi kan fortsätta att utvecklas som klubb och nå ännu större framgångar i framtiden, säger Tony Scholes, VD hos Stoke City.