Nu ska Dif ha lekstuga
Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2009-09-03
Vill locka barnfamiljer: ”Vi jobbar stenhårt”
Bolibompa och lekland ska dra folk till Hovet i vinter.
Djurgården tar ett nytt grepp i kampen för att locka publik, speciellt barnfamiljer.
– Vi jobbar stenhårt för att förbättra miljön när Djurgården spelar, säger Jan Ednertz, vd för Djurgården Ishockey AB.
7 391, 6 964, 6 865, 6 623, 6 161.
Det är Djurgårdens hemmasnitt och publiktapp de fem senaste åren.
Djurgården har alltså förlorat över 1 200 åskådare per match.
Nu ska den trenden vändas och Djurgården bjuder på flera nyheter på Hovet i vinter.
”Bubblar om Dif”
En ny aktiv och förbättrad sittplats får allt mer utrymme i Hovet.
Hovet ska inhysa ett lekland som ska ha öppet inför matcherna.
Barnpassning planeras.
– Vi har en spännande försäsong och vi har nu sålt 2000 säsongskort, det är avsevärt fler än vid samma tidpunkt i fjol. Sedan är antalet träffar på vår hemsida dubbelt så många som mitt under säsongen i fjol och det är ett kvitto på att det bubblar om Djurgården Hockey, säger Jan Ednertz, vd för Djurgården Hockey.
”Alla är vinnare”
Det mest originella förändring på Hovet blir ett lekland. Vid lämpliga familjematcher ska Djurgården förändra Hovet till att bli barnanpassat och kunna erbjuda ett lekland till klubbens yngsta supportrar.
– Tanken är att familjerna ska komma tidigare än nu till Hovet och att barnen ska ”leka av sig”. Alla är vinnare på det. Vi får hit besökarna tidigare till matcherna, föräldrarna får glada och nöjda barn och barnen får stimulans, säger Ednertz.
Förhöjd upplevelse
Leklandet har blivit möjlighet via ett lokalt samarbetsavtal.
Djurgården har även en tanke att kunna erbjuda barnpassning under matcherna. Så att mamma och pappa får se ishockeyn i lugn och ro och därigenom få en förhöjd upplevelse.