Modos nya lya: Fjällräven Center

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2009-11-25

Skriver nytt samarbetsavtal – byter arenanamn

Så här kan den nya synen för Modo-supportrarna komma att bli.

Glöm Swedbank Arena.

Från och med i januari kommer Peter Forsberg, Marcus Näslund och de andra stjärnorna i Modo lira i... Fjällräven Center.

Frågan är om laget övergår till att spela ”ryggsäckshockey” nu?

Modo Hockey har gått igenom ett ekonomiskt stålbad men nu får klubben in nya, friska och välbehövliga pengar med två nya samarbetsavtal.

Fenix Outdoor, som äger varumärket Fjällräven, blir ny namnsponsor och tar därmed över Swedbank Arena.

Från och med januari kommer arenan i stället att heta Fjällräven Center.

Swedbank fortsätter sitt samarbete med klubben men väljer i stället att lägga sitt krut på ungdomshockeyn på både flick- och pojksidan.

Klubbens VD Anders Trollsås tror att namnbytet kommer att tas emot positivt hos fansen.

– Jag är övertygad om att det nya arenanamnet "Fjällräven Center" kommer att tas emot mycket positivt och snabbt sätta sig hos MODO-fansen. Motståndarna skall veta att det inte kommer att bli lätt att glida in i "rävgrytet", säger han i ett pressmeddelande.

Modo fortsätter alltså på ”rävtemat”.

För en dryg vecka sedan meddelade man att både Peter Forsberg, 36, och Markus Näslund, 36, kommer att spela för klubben i vinter.

Följ ämnen i artikeln