Hoppa till innehållSportbladet

Dagens namn: Bror

”Foppas” nya affärsidé: smoothies

Publicerad 2014-07-26

Satsar på smoothies tillsammans med fästmön

Foppastraff, Foppatoffel – och nu Foppasmoothie.

Nu ger sig hockeylegendaren in i en ny bransch genom att börja sälja smoothies.

– Det blir debut när det gäller mat och dryck, säger Peter Forsberg om den nya affärsidén.

Peter Forsberg, 41, har minst sagt hållit igång sedan han la skridskorna på hyllan för tre år sedan. Nu är han i färd med att bredda sin redan långa meritlista. Utöver hans åtaganden inom golf-, flyg-, sport-, och fastighetsbranschen har han nu gett sig in bland livsmedel – och börjat sälja smoothies.

– Jag har inga problem att ställa mig bakom det som är både nyttigt och intressant, säger ”Foppa” till Allehanda.

Jobbar med fästmön

Peter Forsberg har det smoothiesäljande företaget tillsammans med sin fästmö Nicole Nordin och ytterligare två personer.

– Spännande att få prova på den här delen också. Det blir debut när det gäller mat och dryck. Det känns tryggt att få jobba med Nicole som är så påläst i ämnet, säger Forsberg.

Verksamheten bedrivs i dag i både Örnsköldsvik och Stockholm, men paret vill gärna bredda sig över hela Sverige och kanske även utomlands.

– Vi startade på Djurgårdens sjöcafé i maj, och sedan dess har det gått bra för oss. Det är full fart. Nu har vi startat här i Örnsköldsvik, och det kan komma mer här. Det ska definitivt inte bara bli något för storstäderna. Vi har sålt bra från första stund och vi ser oss om för att växa i våra grannländer också, säger Nicole Nordin till Allehanda.

Favoriten: The Hulk

Paret Forsberg/Nordin erbjuder i dagsläget tolv olika smoothies och ”Foppa” har redan skaffat sig en klar favorit: nämligen ”The Hulk”.

I ”Hulken” ingår broccoli, mango, banan, ananas, spenat och selleri, enligt Allehanda.

– Det är inte alltid jag får i mig så mycket nyttigheter när jag äter, så då passar det här perfekt, säger Forsberg.