Efter miljonaffären – hånar klubben offentligt
Nya sponsorn drev med Tottenhams titeltorka på twitter
Uppdaterad 2021-04-16 | Publicerad 2021-04-15
Tottenham offentliggjorde under torsdagen ett sponsoravtal med färgföretaget Dulux.
Bara minuter efter offentliggörande hånade företaget klubben på sociala medier.
”Till salu – oanvänt troféskåp”, löd texten på en bild Dulux twittrade ut.
Tottenham Hotspur har inte haft många bucklor att fylla sitt troféskåp med de senaste åren – något rivaliserande supportrar ofta är snabba att påpeka. Det hjälper dock nog knappast att klubbens egna sponsorer hånar klubben öppet.
Bara minuter efter att klubben officiella twitterkonto går ut med att man signerat ett stort sponsoravtal med färgtillverkaren Dulux fick man snabbt svar på tal. Under tweeten svarade företagets verifierade konto med en bild.
”Till salu: oanvänt troféskåp”, löd texten på bilden, en tweet som nu är borttagen.
En hund hade gjort ett bättre jobb
Men det slutade inte där. Personen bakom kontot fortsatte att skriva negativt om klubben. En person skrev och frågade om en hund hade kunnat spela mittback för klubben.
”Han hade nog gjort ett bättre jobb”, svarade Dulux.
Tottenham, som inte vunnit en titel sedan ligacupvinsten 2008, har haft en tuff säsong. Tränaren José Mourinho har kritiserats kraftigt, och laget befinner sig på en sjundeplats i Premier League-tabellen.
Företaget pudlar – Tottenhams svar
Fram mot kvällen valde Dulux att pudla efter hundkommentarerna och hånet.
”Vi är djupt ledsna över publiceringarna från Dulux denna morgon i anslutning till presentation av vår relation med Tottenham. Dessa reflekterar inte hur stolta vi är över att vara den officiella målarpartnern för klubben. Vi undersöker vad som gick fel, och ber om ursäkt till att ”Spurs”-fans”, skriver företaget på Twitter.
”Vi målar över det denna gång...”, svarar sedan Tottenhams officiella Twitter-konto.