Passningen till Johnson – väckarklockan Dulee
Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2009-09-28
Marknadsavdelningen: Vi har sålt 100 stycken på en timme
Här är AIK:s fräcka reklamkupp i skuggan av den senaste Dulee Johnson-skandalen.
Klubben säljer nu väckarklockan ”°Dulee” på sin webshop.
– Det ska ses som värme och en kul grej, säger Johan Segui på AIK:s marknadsavdelning.
Dulee Johnson, 24, kom för sent till AIK:s träning i går förmiddag efter att ha försovit sig.
Straffet: petad i kvällens Råsunda-derby mot Djurgården (19.00).
Nu väljer AIK att tona ned skandalen – genom att sälja väckarklockan ”Dulee” på hemsidan webshop.
”Vakna i tid, varje morgon”, är budskapet.
”Vi skrattade gott”
Klockan säljs endast i ett begränsat antal och kostar 149 kronor.
– Vi har sålt 100 stycken på en timme, säger Johan Segui till Sportbladet.
När föddes idén?
– När han försov sig...
– Nejdå, men jag började fundera på det i morse när jag kom till jobbet. Vi har massor av klockor i lager och nu väljer vi att sälja dom som ”Dulee”-klockan. Vi tyckte direkt att det var en kul grej, gjord med värme.
Hur många klockor räknar ni med att sälja?
– Vi har 300 i lager.
Räknar ni med att sälja alla?
– Ja, det gör vi.
Har ni pratat med Dulee själv om det?
– Nej, men jag tror han tar det på rätt sätt. Det är mycket värme bakom det här.
Sophie Josefsson, kommunikationschef:
– Vi hade ingen aning om det, men jag hoppas att alla förstår att det är gjort med glimten i ögat.