Djurgården får ny sponsor – från Dubai

Uppdaterad 2018-07-26 | Publicerad 2014-06-13

Djurgården har klart med en ny huvudsponsor – från Dubai.

Förvaltningsbolaget Al Shaheen Group går in som ny storpartner.

– Vi är väldigt nöjda med avtalet, säger Gunnar Gidefeldt, kommersiell chef i Djurgården.

Följ ämnen

Allsvenskan har VM-uppehåll – då passar Djurgården på att presentera en ny huvudsponsor.

Klubben har tecknat ett tvåårsavtal med Al Shaheen Group, ett förvaltningsbolag från Dubai.

Företagets logga tar plats på Djurgårdens matchställ, närmare bestämt på shortsen.

– Det är otroligt roligt för oss att kunna föra det här. Det är en dörröppnare till andra typer av företag på den svenska fotbollsscenen. Vi tycker det är viktigt för svensk fotboll att det finns ett internationellt intresse, det är bra i många perspektiv, säger Gunnar Gidefeldt.

Okänd summa pengar

Djurgrådens tidigare chefsscout Khaled El-Ahmad har varit drivande i arbetet med den nya dealen. Men det är inte känt hur mycket pengar det nya samarbetet kommer att inbringa till klubben.

– Vi går inte ut med några siffror men det är på den nivån att det är en huvudpartner, säger Gidefeldt.

Men i jämförelse med tidigare huvudsponsoravtal?

– Nej, jag kan inte säga något om det. Men vi är väldigt nöjda med avtalet.

Den nya samarbetspartnern uttalar sig också positivt.

– Samarbetet med Djurgården är en ny möjlighet att ytterligare stärka vårt varumärke. Vi tror också att det kommer bidra till att förbättra den globala närvaron av Al Shaheen Group och dess dotterbolag i Skandinavien och i synnerhet i Sverige, säger Morad Fouladi, vice styrelseordförande för Al Shaheen Group i ett pressmeddelande.