Ska locka mer publik än konkurrenterna
Publicerad 2015-02-28
Det blir publikfest i svenska cupen i morgon.
Hammarby har sålt 10 500 biljetter inför matchen mot Landskrona Bois.
– Vi borde landa på 15 000, det är väldigt bra mot ett division 1-gäng, säger vd:n Henrik Kindlund.
Hammarby fortsätter att dra storpublik.
I morgon möter Bajen Landskrona Bois på Tele2 arena i den andra rundan i svenska cupens gruppspel. På lördagsförmiddagen hade 10 500 biljetter sålts.
– Vi är väldigt nöjda med försäljningen, säger Hammarbys vd Henrik Kindlund.
– Det nya cupupplägget är riktigt bra. Det blir en mycket roligare försäsong när man får tävla istället för att spela åtta-tio träningsmatcher.
Vill bräcka storklubbarna
Som en extra morot har Hammarby lanserat en kaxig sociala medier-kampanj med titeln #inteunder15092. Om den noteringen passeras innebär det att Hammarby lockar mer folk än vad AIK, Djurgården och Malmö gjorde tillsammans under sina cuppremiärer på hemmaplan.
– Vi kom på det tillsammans med supporterorganisationen. Man får leta lite roliga delmål, säger Kindlund.
Klarar ni det då?
– Det är nog ungefär där vi kommer att hamna. Vi kommer bara att ha det nedre etaget öppet och då tar vi 15-16 000 ungefär, så det kommer att bli bra tryck.
Avspark är klockan 16 i morgon, söndag.