– Det här priset är oerhört stort för oss, säger sportchefen Per Karlsson.
Världens största tidningsorganisation – The International News media Marketing Association – har utsett Aftonbladet till den tidning som gjorde den bästa marknadsredaktionella kampanjen under Fotbolls-EM.
– Det här visar hur starka vi blir nät-, pappers- och marknadssidan jobbar tillsammans, säger Per Karlsson nöjt.
Aftonbladets kampanj ”Heja Sverige!” var en storsatsning som första gången synliggjordes den 22 maj när en hel bilaga gjordes för supportrarna.
– Sedan följdes den upp av genomarbetade artiklar i tidningen, bloggar på nätet, webb-tv inslag, tävlingar och mycket, mycket mer.
”Ska bli ännu större”
– Dessutom gjorde vi två fullmatade magasin inför mästerskapet. Sedan bevakade vi naturligtvis allt som hände under EM, i alla kanaler, säger Per Karlsson.
Pär Andersson, projektledare på Aftonbladets marknadsavdelning, är också nöjd med resultatet.
– Sådana här priser ger mersmak. Nästa gång ska vi bli ännu större och ännu bättre, säger han.