Hoppa till innehållSportbladet

Dagens namn: Hildegard, Magnhild

Världsbäst!

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-10-14

Aftonbladet prisat för EM-satsningen

Så här kunde det se ut när Aftonbladet visade matcherna på storbilds-tv.

Grattis alla läsare!

Aftonbladets satsning på EM i fotboll var bäst.

– Det här priset är oerhört stort för oss, säger sportchefen Per Karlsson.

Aftonbladets satsning på EM i fotboll har prisbelönats.

Världens största tidningsorganisation – The International News media Marketing Association – har utsett Aftonbladet till den tidning som gjorde den bästa marknadsredaktionella kampanjen under Fotbolls-EM.

– Det här visar hur starka vi blir nät-, pappers- och marknadssidan jobbar tillsammans, säger Per Karlsson nöjt.

Aftonbladets kampanj ”Heja Sverige!” var en storsatsning som första gången synliggjordes den 22 maj när en hel bilaga gjordes för supportrarna.

– Sedan följdes den upp av genomarbetade artiklar i tidningen, bloggar på nätet, webb-tv inslag, tävlingar och mycket, mycket mer.

”Ska bli ännu större”

– Dessutom gjorde vi två fullmatade magasin inför mästerskapet. Sedan bevakade vi naturligtvis allt som hände under EM, i alla kanaler, säger Per Karlsson.

Pär Andersson, projektledare på Aftonbladets marknadsavdelning, är också nöjd med resultatet.

– Sådana här priser ger mersmak. Nästa gång ska vi bli ännu större och ännu bättre, säger han.